FEST i gamla stan!

Jag ska anordna en fest. Jag har aldrig gjort det förut, men jag gillar utmaningar :D

Jag sitter som vice ordförande i företagarföreningen Nygatorna i gamla stan stockholm. Just nu sitter vi och planerar hur vi tillsammans kan promota vårt lilla hörn av världen. som faktiskt en trevlig del av staden, med Gamla stans mysiga gränder och atmosfär, men samtidigt med västerlånggatans vidriga sovenirbutiker på betryggat avstånd. Till saken hör även att jag tycker mina vänner i styrelsen är aningen mossiga, det är klart dom har ambitioner, men självförtroende och nytänkande är något jag vill se mer av.

Idag var jag och Kim runt och pratade med några av företagarna på gatan, vi hann inte till speciellt många, då alla hade olika saker att diskutera, det var allt från trafikskyltar som skymde deras skyltfönster till folk som hade problem med att folk kastar sopor utanför deras restaurang, men gemensamt  är iallafall att alla har ett engagemang, och det är det som är det viktiga. Om man på något sätt kan kanalisera folks energi på rätt saker, så tror jag att vi skulle kunna åstadkomma underverk tillsammans.

Jag träffade idag en jättetrevlig man som precis öppnat en nattklubb på gatan, och vi pratade lite löst om att vi kanske kunde ha en föreningsfest på hans klubb, och det var ju trevligt, så vi skakade hand och jag gick vidare.

Men nu har jag funderat lite mer på saken, och jag har en idè som jag ska presentera för honom imorgon. Jag skriver imorgon och berättar om idèn om han är på. *HÅLLER TUMMAR*


Puss!  /Puffi


Kommentarer

Har du nåt att säga?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0