TVÅ timmar i mitt liv!!

Det hela hände förra onsdagen... Alex var hemma hos mig och slöade, det var jättefint väder och vi hade tänkt att gå en lång promenad i det fina vädret, men det slutatde med att vi båda somnade. Jag vaknade några timmar senare av att telefonen ringer hysteriskt. Det var Mammas flickvän: Tja Emma! Kom på middag ikväll, Carina är här, hon har precis kommit hem från Pingis-VM i Kina! (Carina är en av hennes tidigare elever) Jaja, jag tar med Alex och kommer förbi konstaterar jag, det är ju skönt att slippa laga middag själv ibland.

När vi kommer dit så är allt som vanligt, syskonen är på sina rum, mamma demonstrerar den frysta färdigkryddade laxen hon fyndat på Lidel, deras besök skalar räkor och babs drar oss med till övervåningen för att visa sitt guldpläterade bestick-set i ca: 366984 olika delar, som hon fyndade jättebilligt för att det saknades En av de Tolv  tårtgafflarna. Hon passar även på att visa veckans Blocket.se-fynd som denna gång är en digital videokamera (Förra veckan var det en vindsurfingbräda) Den har många funktioner och var 50%billigare än i butik förstår jag...

...Plötsligt går huvud-säkringen i hela lägenheten och det bli kolsvart.

Det är kaos!
Alla är hungriga, och maten är inte färdig. vi bestämmer oss för att knacka på hos grannen som är en snäll kille som spelar orgel, vi får låna hans ugn! Lillebror avlägsnar sig  från platsen för att snacka med en kompis nere i trapphuset. Medan mamma ringer elektrikern, så vi rusar ner för att köpa glass på glassbilen! Det blir två paket glassbåtar... :P På väg in igen kommer en tjej som påstår att hon har sin BH i våran källare och hon har lillebrors mobil i handen... Jag vill inte spekulera hur hennes BH hamnat i källaren och vad hon gör med brors telefon, men lite knasigt är det!?

Är vi normala???

Kommentarer
Postat av: Sara

Hihi, låter som min familj.

2008-03-16 @ 12:49:45

Har du nåt att säga?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0