Barnvakt, åt en klimakteriekossa.

Idag har jag varit barnvakt åt Alex mamma. Vi har besökt ELLE-mässan och Hem och villa mässan, som är nu i helgen, med början idag.  Det låter kanske roligt med det är ganska uttröttande att vara på mässa med alex mamma. Hon vill prata ingående med varje försäljare, om allt från Dusch-kabiner, trädgårds-pynt, och kakelplattor till ytterdörrar och hallgolv. Hon hade en otroligt djup och ingående disskution med gubben som sålde golv hos forbo-forshaga. Det slutade med att hennes vision var att byta ut alla golv i sitt radhus. Hon tvingade honom att vara med på noterna och plocka fram alla sina provkartor och komma med förslag. Jag vet inte om det hela är mest tröttsamt eller pinsamt, för jag vet till 100% att hon inte kommer att lägga något nytt golv hemma...

Det slutade att jag blev less och chillade i en av dom fluffiga bean-bag-säckarna någon timme medan hon shoppade färdigt... Sen åkte vi till jobbet och fikade.

Jag tänkte plugga lite, men jag är alldeles för trött för det, så jag ska lägga mig under en filt framför teven och kolla på det nya matprogrammet "Halv åtta hos mig" istället. Idag ska Bank-libanesen laga sin middag. Ska bli spännande att se hur det går!

Take care!






Kommentarer

Har du nåt att säga?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0