Man blir deprimerad av att banta!

Många som försökt banta har nog redan anat det. Nu är det bevisat. Man blir deprimerad av att banta.

Beskedet kommer från forskare vid Aston-universitetet i Birmingham. Doktor Mike Green, som lett undersökningen, levererar två förklaringar.

ci En biologisk. De som försöker minska i vikt avstår ofta från järnrik föda som rött kött. Det leder till lägre blodvärden och det i sin tur till dålig syretillförsel till hjärnan.


ci En psykologisk. Den viktigaste orsaken till att bantare drabbas av depression är att bantning i sig själv är stresskapande.


- Det finns i människan bara utrymme för att ägna sig åt si eller så många uppgifter. Bantare blir helt upptagna av mat och diet och det tar i anspråk det mesta av deras mentala kapacitet. Det blir för lite över av den för att de ska kunna ta sig an vardagens andra uppgifter, säger Mike Green.


Källa: Aftonbladet 

Ja, sluta banta, börja leva! Herregud, ja, det är kanske inte bra att göra som jag gör ibland, att tröstäta chips bara för att man inte får knulla. Men jag har ett liv, och jag trivs med mig själv!! det är det viktiga. Jag kan gå ut och känna mig som den snyggaste av alla :) Fråga mina vänner, dom vet! HAHA!

Känner man sig snygg, så blir man sexig!  .Slut!















Kommentarer
Postat av: Daniel

Du har så rätt! Sexig e man om man känner det.

Nej jag bor i Finland, kom hit å partaja nån helg vetja!

(men ska flytta till sthlm om nåra veckor)

2008-10-08 @ 13:03:21
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Anna

din nya design vart jätte snygg =)

kram på dej

2008-10-09 @ 11:26:47
URL: http://minpassion.bloggagratis.se

Har du nåt att säga?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0