Foundation - Välj rätt färg!



Det är många saker att tänka på när man väljer foundation och det är en hel djungel därute bland märken och olika formulas. Googla gärna och läs på om produkternas innehåll, vad reklamen och säljaren i butiken lovar, stämmer inte alltid överens med verkligheten. Använd gärna färgkartan ovan, som riktlinje när du väljer färg.


Om färgen i ansiktet skiljer sig från resten av kroppen?!

Själv har jag mycket ljus olivfärad hy, medan huden i ansiktet lätt ser lite mer rosa ut. Om jag då väljer en foundation med rosa underton, för att min hud i ansiktet har den färgen, skulle det se fel ut till resten av kroppen.

Det man kan göra här är att använda en neutraliserande primer (finns hos bla. Smashbox och Face) innan din foundation..


Grönt/gult - neutraliserar röda partier
Lila - neutraliserar gult
Rosa/aprikos - Tar bort glåmighet och fräshar upp ett blekt ansikte


Att tänka på

-Testa din foundation på käkbenet inte på handen
-Prova alltid din foundation i dagsljus innan du köper
-Välj en foundation som är anpassad till din hudtyp
-Köp gärna minst två foundations (Så du kan blanda när årstiderna skiftar)
-Använd lättare produkter på sommaren, och mera täckande på vintern
-Blanda gärna ut din foundation med lite ansiktscreme till vardags,

OBS!
Tänk även på att din foundation är där för att jämna ut hudtonen och ge lyster, för att täcka finnar och ojämnheter använder du en concealer som är anpassad efter dina behov, på så vis får du ett så fräsht resultat som möjligt.

REA-FYND! (Kanebo - Cream finish)
Denna foundation är mitt senaste tillskott i necessären, jag använder färgen Cool Sand.
Den finns på NK, och kostar just nu bara 160kr, själv funderar jag på att gå dit och investera i ytterligare ett par stycken.. :D


Kommentarer
Postat av: dorion

ja, man tycker ju det. men det känns så snålt att fråga. är ju en annan sak om dem påpekar att det är självklart att man får ersättning för reseutläggen till och från flygplatsen.

2009-02-04 @ 08:05:06
URL: http://www.nogg.se/tjockis
Postat av: Malin - Professionell Makeupartist/hårstylist...

Ja det kan jag förstå, ska du till Skönhetsmässan i dusseldorf i mars?



Jag jobbar på ett tandsmyckesföretag, twinkles. Så vi var mest där för att knyta lite kontakter eller så. Du då?

2009-02-04 @ 17:32:02
URL: http://malinnestor.se
Postat av: Wysteriia

Jag har börjat göra det lätt för mig och be om hjälp när jag ska köpa foundation ;) haha.



Du, hur gick det med den där smyckesdesignen? Jag vill fortfarande jättejättejättegärna ;)

2009-02-04 @ 20:02:48
URL: http://Wysteriiasblogg.se
Postat av: josefine

Kanon :D

2009-02-04 @ 20:10:08
URL: http://pinksnow.blogg.se/
Postat av: Malin - Professionell Makeupartist/hårstylist...

Ja dte är ett ganska kul jobb. Det vi hålelr på med nu är att få in det på skönhetssidan, det är inte alls svårt att fästa och behövs inte göras av tandl'kare... =)

2009-02-04 @ 20:19:48
URL: http://malinnestor.se

Har du nåt att säga?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0