Hur mycket skinn ömsar vi igentligen?

Svaret är 4kg per år!
Därför är det viktigt att exfoliera huden för att bibehålla en klar och frisk hud.

Här är tre konkreta tips och råd att använda sig av..


1. Peeling hjälper till att ta bort överskottet av döda hudceller och stimulerar nybildning av celler vilket bromsar åldrandeprocessen. Det gör din hud jämnare, klarare och slätare.

2. Mest skonsamt är en skrubb med olja som återfuktar huden. Har du problemhud är en saltskrubb med spårämnen och mineraler bäst.

3. Skrubba helst med händerna, då kan du lättare kontrollera hur hårt skrubbad huden blir. Börja vid fötterna och arbeta uppåt mot hjärtat för att få i gång blodcirkulationen.


Det finns många bra scrubbar på marknaden.. Men här bjuder jag på ett fantastiskt enkelt och användbart recept:

1dl finkornigt salt
1dl Olja (tex. Oliv, mandel, jordnöt, eller solros)
10 droppar eterisk olja

Pepparmint -
För fötterna
Lavendel - Antistress
Apelsin - Upplyftande/antideppressiv
Rosmarin - Antioxidant

Kommentarer
Postat av: Anonym

Såg att du hade skrivit ett inlägg på salongk.se angående ringar under ögonen, ska den krämen du skrev där hjälpa?

2009-02-04 @ 21:17:53
Postat av: Anonym

FREESTREET helt ny jättelätt att värva.



Du får presentkort från NELLY eller et SUPERPRESENTKORT där du själv kan välja butik.



Ta chansen helt gratis och jättelätt



http://www.freestreet.se/?r=135

2009-02-05 @ 14:45:47
Postat av: P

Hej!



Jag har tittat runt lite bland dina tips, men jag finner ingen som är mot acne/finnar. Jag undrar om du känner till något som du vet fungerar och motverkar det väl. Det skall alltså inte vara något som täcker själva utslaget utan reparerar, så om du har något tips om det så blir jag ytterst nöjd.



Tacksam för svar



P

2010-04-30 @ 16:32:34

Har du nåt att säga?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0