Begrav Kolingsborg!

Igår var vi på Kolingsborg, där de öppnat en ny klubb, som ska vara någon slags kopia, på Berghain, en av europas mest kända klubbar. Eftersom jag själv har varit på orginalklubben, blev jag (inte helt oväntat) något beviken när jag hörde 10år gammal schlagermusik dåna ur det nya (0,5miljoner) dyra högtalarsystemet. 

Kvällens skönaste kommentar, kom från Bertos kompis, som helt upprörd, i toalettkön, utbrister..

-Jag fattar inte hur dom kan ta 52kr för en öl, när de inte ens byggt färdigt. (Ja, så tacky var det!! Byggställningarna och tuschteckningarna övertygade ingen, allra minst mig :P)

Fantastiskt tråkigt, men vad mer kan man begära av gaystockholm, eller stockholm överhuvudtaget för den delen? När ska folk här börja förstå vad som är bra musik?! Kan det öppna en riktig klubb, där man kan dansa hela natten, till internationella DJ:s, och riktigt bra housemusik, den dagen flyttar jag tillbaka till stöckolm?

Nu ska jag Berto, Alex och Carro kolla vem som vinner melodifestivalen, jag håller tummarna för låten Tic Tak och Snälla Snälla.


"Den riktiga Berghain"  <3

Kommentarer

Har du nåt att säga?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0