Vad är vänner?

Har du någon gång haft en bra vän, som du kan dela det mesta med, du vet en sån som man alltid känner sig bekväm med, oavsätt om man sitter framför teven en söndag, oduschad i sina fulaste mysbyxor, på galamiddag eller hos varandras föräldrar. Man kan skratta tillsammans, och avsluta varandras meningar, man kan bli ARG och bråka på varandra och man kan dela tysnaden.

Jag har haft fem såna vänner i mitt liv, och jag älskar dem över allt annat, även om vi inte pratar varje dag. Och när vi ses, känns det som att tiden stått stilla sedan förra gången vi sågs.

Ibland känner jag dock att man kan ifrågasätta vänskapen. Hur kan det komma sig att VI är så bra vänner, när X så ofta umgås med människor som jag inte alls kommer överens med. Människor som enlig mig(!) saknar substans och bara värdesätter ytliga ting i livet. Såna människor vill jag inte ha i min närhet.

Det är svårt för mig att förstå att X umgås med dessa människor, och att X inför mig påstår, att X till stor del tycker detsamma som jag om dem. Detta gör att jag ifrågasätter våran vänskap, är den på riktigt?! Jag börjar tvivla. Kanske säger X detsamma om mig till dem(?) Jag fick de vibbarna idag när jag pratade med en av hans "vänner"

-Det känns inte riktigt rätt!


...Fortsättning följer

Kommentarer
Postat av: Maria

Visst är det härligt med lite vardagslyx :) Ja, jag funderar också på de skorna, tycker de är super fina!

ha en bra kväll du med!

2008-02-28 @ 21:44:19
URL: http://mimmi84.blogg.se

Har du nåt att säga?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0