Lägenhet

Älsklings-Alex har kanske fixat en lägenhet åt mig, 45kv i Bromma. Jag är så glad, Alex är världens bästa vän (Även om jag bråkar på honom då och då, och han bråkar tillbaka).

Hehe, såklart vågar jag inte hoppas för mycket på att lägenheten är beboelig.. Senast vi kollade på en lägenhet var för två veckor sedan.

Faktat lät ju ok: 30kv i bromma, 20.000:- i överlåtelse, och endast företag och OBS! Endast seriösa!!. Perfekt tänkte vi, och stämde möte med människan som hyrde ut lägenheten.

Jag fick en smärre chock då jag såg trapphuset, det luktade cigarettrök och stod bråte överallt, blandannat en Tvapparat nedklottrad med texten Fitt-Tv! :S Väggarna var inte målade sedan huset byggdes och golvet var rå betong :S

Han hade varnat oss innan och sa att det var lite stökigt i lägenheten för att han inte hunnit städa. men jag säger bara: OH MY GOD, SWEET MARY AN JOSEPH!!! Själva lägenheten var inredd med tre gamla sängar som fortfarande var smutsiga och obäddade, längs väggarna rann det en oidentifierbar vätska. I det lilla fönstret hängde en gammal trasa som gardin och karmen var täckt av svartmögel. Den där lägenheten var inte stökig utan en sanitär olägenhet!! Det var klart att den som skulle flytta in där skulle dö en lång och plågsam död. Förmodligen av att möglet äter upp dig inifrån eller av att någon pundare till granne slår in din plywood-dörr och rånmördar dig.

Jag trodde faktiskt inte att det fanns sådana lägenheter i stockholm, det var fruktansvärt!

Oddsen är ju på min sida, då det omöjligt kan finnas två lägenheter av samma dåliga skick och att just jag ska råka ut för båda, Nä, jag har good feelings om denna lägenhet, och jag hoppas att den är beboelig nog att stanna i ett tag :)

Nu ska jag släcka och låsa i butiken, för att mamma och jag ska iväg på ett ärende.

Puss och kram!

Kommentarer
Postat av: paintedlove

hur mycket tar du för att göra hårförlägning?

vi tipsar hon som vi skrev om i våran blogg om dig!
Hon kan verkligen behöva lite hjälp!

2008-01-28 @ 19:07:24
URL: http://paintedlove.blogg.se

Har du nåt att säga?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0