Att bli mamma! Hot or not?!

När är igentligen en lämplig ålder att bli mamma? Man ska kanske göra karriär först?! men när är man färdg? Och kan man inte göra det som småbarnsmamma? Kan det inte vara lätt att fastna i ett ekorrhjul, där man hela tiden ser nya mål i sikte?!

Barn förstör faktiskt inte ditt liv, och man är ju som mest fertil i 20års åldern :)
Jag har flera vänner som skaffat barn, och det har inte förstört deras liv alls, snarare tvärtom i många fall. Carro tillexempel, skaffade barn när hon var 18, och hon är nu mamma till världens sötaste och mest självständiga Angelina. Carro var en ganska busig tjej i tonåren, hon har massor av energi och åsikter om saker och ting. När man blir mamma får man tänka om och bli mer ansvarsfull. Och på senare tid har hon pluggat upp allt som hon har missat på gymnasiet, och pluggar nu till sjuksköterska, och ska sen bli barnmorska, behöver jag säga att jag är stolt över henne och glad för hennes skull!

Senast på tur är Anna. Hon är gravid i 10:e veckan, killen vill inte ta ansvar, men hon misströstar inte utan har bestämt sig för att behålla barnet och uppfostra det ensam, det tycker jag är starkt gjort, och jag tror att hon kommer att klara det galant.

Samhället ställer massa krav på oss, att vi ska leva på ett visst sätt, men hur många har igentligen vuxit upp med båda sina föräldrar, och vem säger att dom som har det, blir bättre medborgare!

Mitt råd: gå din egen väg, låt ingen förstöra dina drömmar! Ibland händer oförutsägbara saker, men det ger dig bara fler infallsvinklar och en bredare syn på livet!

Ultraljud, bebis, bild
Annas Bebis!






Kommentarer
Postat av: Wysteriia

Va..är Anna med barn? Shit..:) Aldrig träffat henne men läser hennes blogg ;) Måste ta och gratta henne! :D



Själv är jag livrädd för att bli gravid, tror inte jag är redo :)



Håller på att skriva mail till dig just nu, haha ;D

2008-10-02 @ 18:26:02
URL: http://Wysteriiasblogg.se
Postat av: johanna

Du bad mig läsa din blogg och ge en åsikt :) Jätte bra skrivet tycker jag . Jag är själv 20 år nu och min dotter är två och ett halvt år . Jag brukar säga att "mamma är ingen ålder det är något man är" ! Folk har självklart sina fördomar om unga mammor , men se tillbaka förr i tiden då var det ganska vanligt att man fick barn tidigt . Önska dina vänner lycka till . Och ta hand om dig :) kram

2008-10-03 @ 10:21:17
URL: http://n060426.blogg.se/
Postat av: Hanna

Jag blev gravid med S när jag var 19. Gjorde slut med pappan för vi fungerade inte ihop. Nu är har jag ett barn till, är gift och har en utbildning + jobb. Så det behöver inte gå åt skogen bara för att man får barn när man är lite yngre.

2008-10-04 @ 06:39:19
URL: http://hannafialotta.blogg.se/

Har du nåt att säga?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0